www.fiveforms.org

Diskussioner som inte rör träning eller inte hör hemma i de andra kategorierna.

www.fiveforms.org

Inläggav Zi Jing 05 maj 2008, 19:20

Hej

Jag lägger upp en ny tråd där vi kan fånga upp kloka tankar om hur vi kan vidareutveckla vår websida.

MVH

Sifu Zi Jing
Zi Jing

Re: www.fiveforms.org

Inläggav Zi Jing 05 maj 2008, 19:21

Ett förslag som jag har är att alla som har något tidningsreportage om T.I.A eller sin egen förening kan scanna in det och maila till webmastern så kan denne lägga upp materialet på hemsidan.
Sifu Zi Jing
3:rd Master
Zi Jing

Inläggav Jakob jarreby 16 okt 2008, 20:05

Ja de va nog här jag skulle skriva egentligen. Iallafall. Så här skrev jag i min nya tråd som gärna få tas bort.

Hej
Detta är väl mer ett förslag eller en tanke.
Angående hemsidan. Något mer fakta om vårt system i sverige hade inte varit dumt att kunna läsa om. Bältesgraderna, ordningen etc.
//Jakob Jarreby
Jakob jarreby

Inläggav Förnamn Efternamn 01 sep 2009, 10:36

Jag har ett förslag rörande huvudsidans "Startsidor" som visas till vänster. Det som visas är ju inte den fullständiga menyn, men jag tycker det är bra så att man som besökare har ett fåtal enkla, direkta och konkreta "ingångar" till innehållet på sidan. Samtidigt minskar det ju intrycket av hur mycket som finns på sidan, vilket kan vara negativt.

Hur som helst tycker jag att det borde skapas en ytterligare startsidelänk som heter "Diskussion" längst ner i startsidemenyn, som länkar till forumet. Detta för att det känns konstigt att först klicka på något som inte direkt relaterar till forumet för att kunna ta sig dit. Ordet "Diskussion" kanske även har potential att uppmuntra till ett klick på den länken då det är mindre "jobbigt" (man uppmuntras inte att göra något själv, alltid bra för Svensson) och mer "dramatiskt" (man kan bli nyfiken på vad som diskuteras).

Over and out.
:ugeek:
Förnamn Efternamn

Inläggav Monica Gaita 01 sep 2009, 21:09

OK,
Jag har lovat att vara lite aktiv ett tag så här kommer lite åsikter från en som alltid har svårt att hålla tyst.
Hela denna hemsida är jobbig och omständlig. När man går in på startsidan så står det tex. till vänster "startsidor" och sedan kan man välja på flera stycken. Som jag ser det så är jag redan på startsidan. Sedan tycker jag att det på startsidan borde finnas mer information. Typ "listen" till vänster där man kan klicka in sig på lite allt möjligt.
Man skall inte behöva gå in på en startsida för att gå in på en startsida. När jag kommer in på en startsida vill jag ha någon slags innehållsförteckning som talar om för mig var jag kan hitta det jag söker.
Trots att jag är qigongare har jag alltid bråttom när jag är på nätet. Hittar jag inte det jag söker direkt så skiter jag i det och det är nog något som man bör ha i åtanke. En hemsidas startsida behöver snabbt fånga sin läsare - därför bör det hända lite grejer på startsidan. Redan där kan ni väl ha något som gör att läsaren av hemsidan stannar upp. Samtidigt som all viktig information också finns där.
Det behövs också bloggare som berättar vad som händer ute i klubbarna. Inte bara kort information utan sådant som är roligt, lärorikt och inspirerande att läsa.
Har säkert fler tankar men hinner inte nu - tänk bara på att det finns en del som inte är så duktiga på datorer och som inte gillar dem speciellt mycket, som inte fattar alla funktioner - sådana som jag! Så snälla enkelhet.
Monica Gaita

Inläggav Andreas Sjöblom 01 sep 2009, 22:53

Under TIA:s stormöte under sommaren kom frågan upp och håller på att jobbas på.
Jag har mailat en pdf-på 4 sidor till Jacob som han ännu inte svarat på men det kanske beror på att han är på semester. Det begrepp som vi kognitiv-psykologiska-människor skulle välja för att sammanfatta TIA:s hemsida just nu är INFORMATION OVERLOAD
Tror det kan bli bra om vi satsar på förbättring.

TDBU-design
Andreas Sjöblom

Inläggav Monica Gaita 02 sep 2009, 09:11

Hej,
Jag håller med om det där med för mycket information. Det tar för mycket tid att komma dit man vill.
Sidan är väldigt fin och välgjord och allt det där men det tar för mycket tid och man får gå för långa omvägar. Bara det här att jag ska behöva klicka mig fram till en länk genom att göra "flera" klick eller att jag ens ska behöva fundera över alla knappar och funktioner. Fundera på de här långa vägarna man måste ta. Finns det någon annan lösning? Jag skulle vilja se allt nytt direkt.
Trots kritik - all heder åt Jacob om det är han som gjort sidan. Måste ligga en himla massa jobb bakom allt det här och det är hedervärt. Tack för att du lägger ner jobb på hemsidan
.
Monica Gaita

Inläggav Tony Wiklund 27 jan 2010, 22:08

Hej, webmästaren på ljungbykungfu.com här... Har försökt få tag i webmästaren på fiveforms genom formuläret på sidan men aldrig fått något svar. Informationen om Ljungby måste ändras nu när vi (för länge sedan) har bytt tider, lokal och dessutom har en felaktig mailadress som visas utåt... Går detta att ordna?

De nya uppgifterna är:
Hemsida: http://www.ljungbykungfu.com

Felaktig kontakt: bennny.kungfu@hotmail.com (ska bara vara två n)

Adress: Kungsgatan 40

Tider:
Tisdag: 18:30-20:30 Sanshou
Torsdag 18:30-20:30 Sanhou / Kungfu
Söndag 18:00-20:00 Kungfu

Även priset är ändrat från 600 till 700:- per Termin

Ett supertack på förhand... // Tony
Tony Wiklund

Återgå till Off topic